Podmínky kroužku projektu Sportovci do škol
STAREZ – SPORT, a.s.
1. Všeobecná ustanovení
Tyto podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti poskytovatele služeb – společnosti STAREZ – SPORT, a.s., se sídlem Křídlovická 911/34, 603 00 Brno, IČ: 26932211, DIČ: CZ26932211, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, sp. zn. B 4174 (dále jen „poskytovatel“) a účastníka vzdělávání (dále jen „žák“). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami upraveny, se řídí zejména občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.), Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 (GDPR) a zákonem o zpracování osobních údajů (č. 110/2019 Sb.).
2. Poskytované služby
Poskytovatel je společností, která provozuje a spravuje sportovní zařízení na území města Brna. Pro občany Brna a okolí zajišťuje veřejnou službu především v oblasti sportovního vyžití.Na základě smlouvy uzavřené se Statutárním městem Brnem, konkrétně Smlouvy o závazku veřejné služby a vyrovnávací platbě za jeho výkon č. 6720174778 a č. S-2020/474/0100 ze dne 14. 12. 2020 ve znění pozdějších dodatků, provozuje poskytovatel projekt s názvem „Sportovci do škol“, který je zaměřený na organizaci sportovních kroužků na základních školách v Brně, které jsou pro děti zcela zdarma. V rámci tohoto projektu jsou dětem nabízeny různé sportovní aktivity, včetně tradičních i méně známých sportů, pod vedením zkušených trenérů. Sportovní kroužky probíhají po dohodě s příslušnou školou v rámci školních družin po celém Brně a umožňují dětem zapojit se do sportu a aktivně trávit volný čas v bezpečném prostředí školy.
Popis aktivity: Kroužek – Sportovci do škol (SdŠ)
V rámci projektu „Sportovci do škol“ jsou žákům 1. až 5. tříd, pravidelně jednou týdně, prezentovány různé sporty v rámci družinového sportovního kroužku (dále i jako „aktivita“), který je pro děti v rámci školy zdarma. Kroužky probíhají buď v tělocvičně nebo bazénu dané základní školy. Na každé škole je při každé hodině přítomen trenér a asistent (přímo trenéři a sportovci z různých brněnských sportovních klubů nebo studenti z MU FSpS), kteří zajišťují plynulý chod a organizaci kroužků, dále je na kroužku přítomen pedagogický dozor, který zajišťuje základní škola (povětšinou zaměstnanec družiny). Jednotlivé sporty si volí vedení školy po dohodě s poskytovatelem, sporty se v průběhu školního roku mohou měnit a střídat, stejně jako sportovní pomůcky, které zajišťuje a na jednotlivé školy zaváží poskytovatel.
Pořadatelem kroužku je základní škola, ve které kroužek probíhá. Základní škola prostřednictvím pedagogického dozoru odpovídá za žáky účastnící se kroužku po celou dobu jeho trvání, včetně příchodu a odchodu.
3. Přihlášení se do kroužku
Přihlášení na aktivitu lze uskutečnit vyplněním papírové přihlášky, kterou obdrží žák/jeho zákonný zástupce v dané škole a jejím odevzdáním ve školní družině nebo na první hodině sportovního kroužku do rukou trenéra nebo jeho asistenta, je žák považovaný za přihlášeného.
Přihláška je závazná a na žáka se vztahují podmínky k ukončení aktivity uvedené dále.
4. Způsob úhrady
Kroužek je poskytován bezplatně. Jeho financování je zajištěno ve spolupráci se základní školou, z prostředků STAREZ – SPORT, a.s. a jeho partnerů a je pravidelně financován i z rozpočtu Statutárního města Brna.
5. Překážky na straně žáka
Nemůže-li se žák zúčastnit aktivity, na kterou je přihlášen, oznámí tuto skutečnost jeho zákonný zástupce osobě odpovědné ve školní družině, a to buď přímo při konání kroužku, kterého se ještě účastní nebo jiným vhodným způsobem.
Účast žáka na aktivitě končí dnem konce příslušného školního roku nebo odhlášením se z aktivity.
6. Překážky na straně poskytovatele
Kroužek
Minimální počet účastníků kroužku je 6. Pokud počet účastníků nedosáhne této hranice, je poskytovatel oprávněn aktivitu zrušit, a to nejpozději po prvním setkání.
Poskytovatel může zrušit aktivitu i z jiných objektivních důvodů. O této skutečnosti neprodleně informuje školu, příp. zákonného zástupce žáka.
Poskytovatel může dále zrušit aktivitu, pokud počet účastníků aktivity během roku klesne pod stanovenou hranici.
Účast žáka na přihlášené aktivitě končí i v případě, že škola, kde kroužek probíhá, předčasně ukončí smlouvu o spolupráci s poskytovatelem.
7. Dodání služby a podmínky účasti
Poskytovatel se zavazuje poskytnout službu (aktivitu) v kvalitě a v rozsahu, jaké uvedl v podmínkách poskytnutí aktivity (informace pro přihlášení, propozice, leták…). S těmito podmínkami byl žák (zast. zákonným zástupcem) seznámen před přihlášením se na kroužek a podáním přihlášky podle bodu III. je vzal na vědomí.
Poskytovatel dále stanoví další podmínky konání aktivity, kterými mohou být např. vnitřní řád dané základní školy, provozní řád tělocvičny nebo bazénu. S podmínkami seznámí žáka/v případě potřeby i zákonného zástupce před zahájením aktivity. Zpravidla jsou žáci, zák. zástupci s řády seznámeni již přímo školou nebo školní družinou. Žák je povinen se řídit i předpisy vztahujícími se na školní družinu v jejímž rámci se aktivita koná.
V případě nedodržování těchto podmínek ze strany žáka/zákonného zástupce může poskytovatel ukončit jeho účast na aktivitě i před ukončením aktivity.
Zákonný zástupce žáka přihlášením žáka na aktivitu prohlašuje, že je žák zdravotně způsobilý k účasti v daném kroužku. Dále je povinen sdělit poskytovateli či prostřednictvím školní družiny všechny informace, které jsou nezbytné pro bezproblémové konání aktivity.
Zákonný zástupce žáka sdělí tyto informace poskytovateli ve formě a termínu, které poskytovatel/školní družina pro danou aktivitu stanoví.
Neuvedení některých podstatných skutečností nebo neposkytnutí informace v požadované formě a termínu může mít za následek vyloučení žáka z aktivity. Tato skutečnost je považována za překážku na straně žáka.
V případě, že zdravotní stav žáka brání účasti, má poskytovatel prostřednictvím trenéra možnost účast dítěte na kroužku odmítnout.
8. Ochrana osobních údajů
Poskytovatel je správcem osobních údajů, které zpracovává na základě následujících zásad a právních důvodů v souladu s GDPR:
- Jméno a příjmení žáka, škola, třída, datum narození.
- E-mail, telefon, jméno a příjmení rodiče – zákonného zástupce.
Tyto údaje zpracovává poskytovatel na základě plnění smlouvy – poskytování aktivity podle těchto podmínek.
Obrazový a zvukový záznam (fotografie a video)
Poskytovatel v rámci aktivit, které realizuje, pořizuje dokumentační fotografie, které zpřístupňuje prostřednictvím webu – www.sportovcidoskol.cz a www.starez.cz. Fotografie vždy zpracovává anonymně. Zhotovení a uveřejnění fotografie či jiného obrazového záznamu se realizuje na základě souhlasu poskytnutého v rámci přihlášky do kroužku.
Zákonný zástupce/žák má právo na přístup k osobním údajům, na opravu, resp. doplnění poskytnutých údajů, na výmaz, na omezení zpracování a na přenositelnost údajů a na podání stížnosti u dozorového orgánu.
Osobní údaje jsou poskytovatelem uchovávány po dobu, kterou stanovuje zákon, a to v případě zpracování údajů na základě zákona, případně na dobu nezbytnou pro plnění smlouvy nebo v rozsahu uděleném souhlasem. Vzhledem k tomu, že aktivita je realizována z veřejných prostředků, jsou osobní údaje pro případnou kontrolu uchovávány po dobu 10 let.
Předávání osobních údajů:
Osobní údaje nebudou předávány žádným jiným zpracovatelům, vyjma:
- Statutárního města Brna, pro účely kontroly čerpání a využití veřejných prostředků;
- škole za účelem organizace a přípravy dětí na kroužek v rámci školní družiny (škola s uvedenými údaji již pracuje dle zákona v rámci své činnosti);
- subjektu, jehož produkt společnost využívá pro mailing a jen výhradně za účelem zasílání zpráv týkajících se kroužku.
9. Vyšší moc
V případě předčasného ukončení aktivity z důvodu zásahu vyšší moci nemá poskytovatel vůči zákonnému zástupci/žákovi žádné povinnosti ani závazky.
Za vyšší moc se považuje válka, občanské nepokoje, vyhlášení výjimečného stavu, živelné katastrofy a podobné situace. Za vyšší moc se dále považuje i omezení činnosti poskytovatele dané změnou legislativy či opatřeními Vlády ČR nebo Ministerstva zdravotnictví k onemocnění COVID-19 nebo zánik poskytovatele rozhodnutím jeho zakladatele, pokud ten nestanoví jiný způsob vypořádání závazků poskytovatele.
10. Závěrečná ustanovení
Tyto podmínky jsou platné a závazné pro služby – aktivity poskytované podle těchto podmínek. Změnu těchto obchodních podmínek lze uskutečnit pouze písemnou formou a nevztahuje se na již zahájené aktivity.
V Brně dne 1. 9. 2024